הממשלה קוראת: צאו להצביע

    גואל ועקנין | צילום: ויקיפדיה No Comments on הממשלה קוראת: צאו להצביע
    8:58
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on גנזך קידוש ה': השואה – ערכים; לא רק סיפור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבחירות המתקרבות השבוע היו לנושא שיחה גם בישיבת הממשלה הבוקר.

    דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה:

    "מחרתיים אנחנו הולכים לבחור ראשי ערים, ראשי מועצות, ראשי יישובים במדינת ישראל – אלה בחירות חשובות לאזרח. האזרח קובע במידה רבה את המגע הישיר והניהול הישיר וההנהגה הישירה ביישובו, ולכן חשוב מאוד הנחיל מסר אחד, והוא לא מקורי, אבל הוא חשוב – לכו להצביע."

    שר הפנים גדעון סער:

    "חשוב להצביע, קודם כל כי לרשות המקומית יש השפעה דרמטית על מעגלי החיים שלנו בדברים הכי יסודיים, מהניקיון ברחוב עד החינוך שהילדים שלנו מקבלים, ואפילו השפעה של תפקוד הרשות על ערך הנכסים שלנו, על ערך הקניין הפרטי שלנו. בכל דבר ועניין אנחנו מושפעים.

    ההכרעה היא הכרעה לחמש שנים, היא לא הכרעה שיש סימן שאלה לכמה זמן היא – היא הכרעה לחמש שנים. אנחנו במשרד הפנים, בימים האחרונים, את אותו קמפיין פרסומי שהובלנו לעידוד ההצבעה, לעידוד ההשתתפות בבחירות לרשויות המקומיות, ממקדים גם בהצבעה בשני פתקים. זה כבר לא קיים בבחירות הכלליות, ולכן לא כולם יודעים את העובדה הזאת, שלמועצת הרשות מצביעים בפתק אחר מאשר לראש הרשות, והדבר הזה הוא חשוב ביותר. יש הרבה מאוד צעירים, בניגוד לבחירות לכנסת, בגיל שבע עשרה אפשר להצביע. רוב שכבת י"ב בבתי הספר התיכוניים מצביעה בבחירות הללו. הרשויות המקומיות, ככלל, מתחזקות, הן נכנסות לתחומים שבהן הן לא היו קיימות בעבר, או כמעט ולא היו קיימות – גם בנושא ביטחון פנים, גם בנושא תכנון ובנייה עם הרפורמה. הן עתידות להיות, וכך זה בכל העולם המערבי המתקדם – יותר חזקות, ולכן חשוב מאוד לאזרחי ישראל ללכת להצביע ולהשפיע. ואני מברך אותך, ראש הממשלה, שעם המסר הזה פתחת את ישיבת הממשלה".



    0 תגובות